2011. július 30., szombat

Csalódás a köbön - avagy hogyan kurvul el a szerelő



Üdv mindenkinek!

Néhány napja már, talán egy hete is, hogy főtengely szimering cserén volt az autó. Sajnos a vezérlés oldali főtengely szimeringnél könnyezett kicsit az olaj, ami rácsöpögött a forgó alkatrészekre, ami aztán azt a minimális kis olajat is szétcsapta a kerékjáratban. Ezért úgy nézett ki, mintha legalábbis a fél liter olajat szétöntöztem volna. Mivel folyamatosan figyeltem a nívó pálcát, ezért tudtam, hogy csak minimális az olajfogyás.
Második alkalommal kellett már cserélni ezt a szimeringet, mivel első alkalommal gyári méretűt (32x47x6 mm) kapott, de mivel abban a pozícióban már volt egy kis bemaródás a főtengelyen, ezért a könnyezést 2-300km-el a csere után újra előjött. Ekkor mások tanácsára egy kicsit szélesebb szimeringet vettem, vagyis 32x47x8-ast, így a szimering "szoknyája" egy kicsit odébb esett, ezzel úgy néz ki meg is szüntetve az addigi kellemetlen olajszivárgást.

DE!

Innen kezdődött a kálvária. Miután a második szimeringcserén is túl volt a kocsi, akkor kezdtem el furcsa tünetekre figyelmes lenni. Első körben a frissen beszerelt töltésmérő műszer ( http://www.dealextreme.com/p/3-8-lcd-digital-clock-with-in-outside-thermometer-voltage-measuring-bar-for-vehicles-35152 ) jelzett igen fura dolgokat. Alapjáraton a töltésem alig volt 12 V, sőt néha még 12 V sem volt...
Aztán egyik este hazafelé menet furcsa fémes ciripelésre lettem figyelmes. Csak akkor jött elő ha sebességben volt az autó és adtam neki egy kis gázt. Üresben hiába forgattam, akkor nem ciripelt.
A szerelőt hiába próbáltam elérni, nem sikerült.
A ciripelés után már jobban figyeltem a motorra, ekkor tűnt fel, hogy egyenetlen az alapjárat. Néha mintha ki-ki hagyna. Ekkor akiket csak kérdeztem a dologról szinte mindenki kivétel nélkül azt mondta, hogy félre lett rakva a vezérlés.
Mindenki ezt mondta kivéve a szerelőmet, akit végül nagy nehezen sikerült elérnem.
Mondtam neki, hogy egyenetlen az alapjárat, meg valami fémes ciripelést hallok, ha sebességben gázt adok. Erre a válasz: "Biztos a gyújtás, nem a vezérlés... majd hívjál ha nem lesz jobb".

Na ekkor már gondoltam, hogy tutira a vezérlés lesz.
Azért megnézettem a töltésemet, meg az aksimat is egy autóvillamossági szerelővel. Szerencsére ezek rendben voltak. Az autóvillamosságis sráctól kaptam egy másik telefonszámot, egy másik szerelőét.
Tegnap elvittem. A fent leírtak elmondása alapján, mivel, hogy ezeket a tüneteket nem rögtön kezdtem el észlelni, először ő is a gyújtáselosztóra tippelt. Le is vette a fedelet, és abban voltam is apróbb hajszálrepedések, illetve a rotor is eléggé oxidálódott volt. Ezeket megpucolta, és mondta, hogy érdemes lenne egy újat beszerezni mindkettőből.
Én azért kicsit erősködtem, hogy csak nézzük meg azt az átkozott vezérlést, ha már itt vagyok. Nem kellett sokat győzködni, leszedte a vezérlést. Közben kiderült, hogy a vezérlés burkolatából hiányzik pár csavar. Majd mikor láthatóvá vált a vezérműszíj, akkor vált teljesen nyilvánvalóvá, hogy mi is okozta az eddigi tüneteket.... egy foggal félre volt téve a vezérlés, illetve a feszítőgörgő spanolórugója ki volt akadva, és az volt ami a ciripelő hangot adta....



Hab a tortán, hogy a szerelő szerint az a rugó ami benne volt nem is a Suzukiba való. Itthon aztán az EPC-ben megnéztem, hogy hogy is nézne ki kb az a rugó, és rajz alapján ez ami bele volt kókányolva valóban nagyobb, sőt az eredeti felállásban ott nem csak egy rugóm lenne, hanem plusz még egy alkatrész. 
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése