2014. július 19., szombat

Toronymerevítő

Régóta szemeztem már a toronymerevítőkkel. Ahogy az közszájon is forog a régi Swiftek nem a legmerevebb karosszériával látták meg a napvilágot (azért ehhez hozzáteszem azt is, hogy a kor- és kategóriatársak sem voltak akkortájt sokkal jobbak, de mit van mit tenni a Swiftet imádják szapulni).

A kasztni utólagos merevítésére jó megoldás a toronymerevítő alkalmazása. Ennek leginkább a kanyarokban venni hasznát, ahol a fellépő erőhatások csavargatják a kasztnit. Sok oldal foglalkozik ezzel, akit a tudományos része érdekel az olvasson utána. Én jelen bejegyzésemben nem foglalkozom ezzel bővebben.

Szóval jó ideje nézelődtem, de nem voltam egyszerű helyzetben, mivel az én Swiftem ABS-el szerelt (nem túl gyakori, amennyire tudom). És az ún. ABS kocka épp a bal oldali toronyra van rögzítve, és az abból kilógó fékcsövek igen csak útban vannak a legtöbb toronymerevítőnek. 




Az RSK fórumon vettem is egy első felső merevítőt, igen jutányos áron. De sajnos a gyanúm beigazolódott. A fékcsövek útban vannak.
Aztán pár nappal ezelőtt a vaterán akadtam rá egy merevítő szettre, ami tartalmazott egy első felsőt, és alsót, valamint egy hátsó felsőt. És ráadásul az első felső épp az ABS-el szerelt modellekhez volt igazítva, vagyis megkerülte az ABS kockát. 
Meg is vettem, pár nap múlva meg is érkezett.




Gondoltam kezdem a hátsóval, mert az a legegyszerűbb. Nos nem volt az. Sajnos a furatok néhány mm-el ugyan, de eltértek. Belepróbáltam a kollégám 5 ajtósába, és abba pontosan passzolt. Olvastam olyat, hogy ilyenkor középen meg kell emelni az autót, de volt olyan is aki ezt nem tanácsolta. Így aztán fogtam egy reszelőt, és oldalankét pár mm-el megbővítettem a furatokat, és máris bement a helyére.

Jöjjön hát az első. Ez volt a nagyobb falat. Ugyanis pár dolog útban van. Le kellett szerelnem az ablaktörlő motort, a MAP szenzort, a gyújtótrafót és természetesen az ABS kockát tartó konzolt.





A legtöbb nem nagy kaland, a trafót és a MAP szenzort csak 1-1 csavar rögzíti. Az ablaktörlő motort 3.
Az ABS kockát is csak 3 csavar tartja, de abból az egyik igencsak nehezen hozzáférhető helyen van, a torony oldalán, a kocka alatt.
Ha az összes útban lévő cucc le van szedve, akkor az ABS tartó konzol fülét, óvatosan le kell emelni a csavarokról. Nem egyszerű, de óvatosan arrébb lehet tenni.
Ha ez is megvan akkor csak a helyére kell játszani a toronymerevítőt, és mindent visszarakni a helyére.




Az ABS nélküli modellekben lényegesen egyszerűbb a helyzet.

Az alsó merevítő rudat majd valószínűleg a futóművesnél fogom beszereltetni, mert ahhoz már nem volt kedvem, főleg, hogy ma jó meleg is volt, és az ABS kocka jócskán megizzasztott.

Mentem vele egy kört a városban, igazából nem tudom eldönteni, hogy csak placebo-e, de kicsit mintha masszívabb lenne az autó.


2014.07.21.
Azóta mentem még egy pár kört, sajnos csak a városban. Kanyarban valóban stabilabbnak érzem az autót, illetve nem hallani az eddig megszokott nyekergést. Valahogy, mintha feszesebb lenne az egész autó. Sajnos ez eléggé szubjektív, és megfoghatatlan dolog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése