Régóta szemeztem már a toronymerevítőkkel. Ahogy az közszájon is forog a régi Swiftek nem a legmerevebb karosszériával látták meg a napvilágot (azért ehhez hozzáteszem azt is, hogy a kor- és kategóriatársak sem voltak akkortájt sokkal jobbak, de mit van mit tenni a Swiftet imádják szapulni).
A kasztni utólagos merevítésére jó megoldás a toronymerevítő alkalmazása. Ennek leginkább a kanyarokban venni hasznát, ahol a fellépő erőhatások csavargatják a kasztnit. Sok oldal foglalkozik ezzel, akit a tudományos része érdekel az olvasson utána. Én jelen bejegyzésemben nem foglalkozom ezzel bővebben.
Szóval jó ideje nézelődtem, de nem voltam egyszerű helyzetben, mivel az én Swiftem ABS-el szerelt (nem túl gyakori, amennyire tudom). És az ún. ABS kocka épp a bal oldali toronyra van rögzítve, és az abból kilógó fékcsövek igen csak útban vannak a legtöbb toronymerevítőnek.
Az RSK fórumon vettem is egy első felső merevítőt, igen jutányos áron. De sajnos a gyanúm beigazolódott. A fékcsövek útban vannak.
Aztán pár nappal ezelőtt a vaterán akadtam rá egy merevítő szettre, ami tartalmazott egy első felsőt, és alsót, valamint egy hátsó felsőt. És ráadásul az első felső épp az ABS-el szerelt modellekhez volt igazítva, vagyis megkerülte az ABS kockát.
Meg is vettem, pár nap múlva meg is érkezett.
Gondoltam kezdem a hátsóval, mert az a legegyszerűbb. Nos nem volt az. Sajnos a furatok néhány mm-el ugyan, de eltértek. Belepróbáltam a kollégám 5 ajtósába, és abba pontosan passzolt. Olvastam olyat, hogy ilyenkor középen meg kell emelni az autót, de volt olyan is aki ezt nem tanácsolta. Így aztán fogtam egy reszelőt, és oldalankét pár mm-el megbővítettem a furatokat, és máris bement a helyére.
Jöjjön hát az első. Ez volt a nagyobb falat. Ugyanis pár dolog útban van. Le kellett szerelnem az ablaktörlő motort, a MAP szenzort, a gyújtótrafót és természetesen az ABS kockát tartó konzolt.
A legtöbb nem nagy kaland, a trafót és a MAP szenzort csak 1-1 csavar rögzíti. Az ablaktörlő motort 3.
Az ABS kockát is csak 3 csavar tartja, de abból az egyik igencsak nehezen hozzáférhető helyen van, a torony oldalán, a kocka alatt.
Ha az összes útban lévő cucc le van szedve, akkor az ABS tartó konzol fülét, óvatosan le kell emelni a csavarokról. Nem egyszerű, de óvatosan arrébb lehet tenni.
Ha ez is megvan akkor csak a helyére kell játszani a toronymerevítőt, és mindent visszarakni a helyére.
Az ABS nélküli modellekben lényegesen egyszerűbb a helyzet.
Az alsó merevítő rudat majd valószínűleg a futóművesnél fogom beszereltetni, mert ahhoz már nem volt kedvem, főleg, hogy ma jó meleg is volt, és az ABS kocka jócskán megizzasztott.
Mentem vele egy kört a városban, igazából nem tudom eldönteni, hogy csak placebo-e, de kicsit mintha masszívabb lenne az autó.
2014.07.21.
Azóta mentem még egy pár kört, sajnos csak a városban. Kanyarban valóban stabilabbnak érzem az autót, illetve nem hallani az eddig megszokott nyekergést. Valahogy, mintha feszesebb lenne az egész autó. Sajnos ez eléggé szubjektív, és megfoghatatlan dolog.
2014.07.21.
Azóta mentem még egy pár kört, sajnos csak a városban. Kanyarban valóban stabilabbnak érzem az autót, illetve nem hallani az eddig megszokott nyekergést. Valahogy, mintha feszesebb lenne az egész autó. Sajnos ez eléggé szubjektív, és megfoghatatlan dolog.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése