Régóta szerettem volna alufelnit az autómra, de az árak mindig kicsit elriasztottak. Nézegettem az árakat, és igazán az bosszantott, hogy a 4x100-as osztókörű használt alufelnik már aránylag olcsón (10 ezertől) elérhetőek, míg a 4*114,3-as felnik 30ezer alatt nem is nagyon vannak. Vagy ha van is, akkor meg kb úgy néz ki vele a kocsi, mintha dísztárcsa lenne rajta. Bár elsősorban nem az "optikai tuning" mozgatott, hanem, hogy a legtöbb alufelni szélesebb, mint a gyári lemezfelni, és így szélesebb gumit is rárakhatok. Viszont ezt a szempontot figyelembe véve nekem a 30+-os ár kicsit sok volt. De legalábbis több mint amit nekem megér.
Szóval kissé reménytelen volt, hogy abban az árkategóriában amit én hajlandó vagyok kifizetni használható alufelnit kapnék.
De aztán, kb 2 hete rám mosolygott a szerencse. A vatera, apród.hu, duen, stb. után a Honda fórumon akadtam rá a megfelelő felnire. Az ára is jó volt... és ráadásul gyári Suzuki OZ felnik. Egyetlen szépséghibája volt, hogy a sérült lakkozást az egyik felniről az előző tulaj már elkezdte leszedni.... Ez számomra csak azért volt hiba, mert én azzal a lakkozással is elközlekedtem volna még évekig.
Így viszont már kénytelen leszek valamit kezdeni a festésükkel. Fényező....hahhh....15 ezret adtam a felnikért... nem fogok még 20-30-at rákölteni a fényezésre. Szóval marad a DIY.
Hozzáláttam hát magam. Azt az egyet amit megcsiszoltak drótkoronggal tették, ami frankón belemart az aluba is.
Úgyhogy a padkanyomok mellett ezeket is el kellett tüntetnem. 30, 40, 100, 150, 360-as csiszolóvásznakkal láttam neki a munkának. Nem sok ujjlenyomatom maradt a végére :).
Jöhet a festés. Alapozó, festék és lakk. Szépen sorban haladtam... a festés után elégedett is voltam az eredménnyel...
De sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a lakkozás előtt, illetve az egyes rétegek fújása között nem vártam elég időt. Így aztán mikor a lakk elkezdett megszáradni rajta, felhólyagosodott és megrepedezett az egész miskulancia.... El sem tudom mondani milyen "boldog" voltam. Kezdhettem az egészet elölről. És ha az üzemanyagálló lakk flakonjára ráírják, hogy üzemanyagálló, akkor nem viccből teszik. Tényleg az. Semmilyen hígító nem hozza le, a kromofágot meg túl drasztikusnak éreztem, így megint csak a jó öreg csiszolóvászonhoz kellett nyúlnom.
Most ott tartok, hogy a négy felni újra le van csiszolva, és le van alapozva. Az alapozó és az összes többi réteg is 2-2 napot fog majd pihenni, mielőtt a következő réteget is ráfújnám. Remélem ennyi már elég lesz a teljes száradáshoz. Aztán ha eljutok addig, akkor a lakkot csak 1 felnire fogom ráfújni, és hosszan fohászkodom majd, hogy ne repedjen meg.
Szóval itt tartok most. A többit majd ha kész a mű.
Mivel alapozta?
VálaszTörlés