2013. július 3., szerda

A "szent" kvarcóra nyugdíjba vonul

Lassan már 2 éve, hogy vettem egy ilyen külső-belső hőmérős, voltmérős órát:



De soha nem tudtam neki igazán jó helyet találni. Aztán a minap gondoltam egyet, és elküldtem nyugdíjba a jó öreg gyári kvarcórát.

A régi óra:








 Ebből csak az előlapot hasznosítottam.



Az új "infópanel":

Fogtam a régi előlapot, és az új órát, és összeházasítottam őket. Ehhez némi időre, kézügyességre és egy reszelőre van szükség.


A fényes gombok nekem túl giccsesek voltak....


Így lett inkább szimpla fekete.


 Amire figyelni kellett, hogy az LCD kijelző csak bizonyos szögben látszik rendesen, így kicsit meg kellett dönteni kifelé az egészet. Az új óra egy gombelemmel működik, akár ezt ki is válthattam volna úgy hogy az akkuról menjen, de mivel 2 évig bírta a gombelem így ezzel nem kínlódtam. A voltmérő részt viszont rákötöttem a régi óra csatlakozójára. Ehhez levágtam a régi óra dobozáról a csatlakozót, így az új óra úgymond plug&play lett.

És végül beszerelve



A külső hőmérséklet érzékelő még nincs bekötve, ezért mutat LL-t a kijelző.

Nekem ugyan nem fétisem a kék háttérvilágítás, de mivel csak kék és narancs lehet, és mivel a fejegység háttérvilágítása is kék, így ezt is kékre állítottam inkább. (Nekem a zöld a fétisem :OD )

5 megjegyzés:

  1. Pont ugyanilyen szerkezetem van (egy éve), bár nekem kicsit másképp van beépítve. Nincs gyári órám, így két kart hajlítottam, és becsavaroztam a rádió alatti "tárolóba", ebbe döntve fekszik bele az óra. Én a ház hátulját is kifúrtam mindenhol, hogy szellőzzön. Hatása nulla...A belső hőmérséklet mérőt ki kellene vezetni, ha egyszer megtalálom...a kimenő vezetékeket egy molex csatira kötöttem, hogy kivehető legyen az óra, a a probléma, hogy extrém melegben kikapcsol ( a gép nálam kint áll az utcán). Mélyhűtő (nem vicc) fél órára, akkor már a fagyasztóban visszakapcsol...Az elem kb. két hónapot bírt. A következő már négyet...most fél éve egy Tesco ceruzaelemmel üzemel gond nélkül. De ezt látva én is elgondolkodtam a komplett beépítésen. Csak ne kellene megdönteni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes. Nekem konkrétan ez a darab volt már lassan 2 éve az autóban, a hamutartó alatt a kézifékbox kis tárolójában volt eddig. Nekem is kint parkol az autó télen, nyáron... de eddig még sosem kapcsolt ki. Csak kb 2 hete vettem észre, hogy lemerült az elem.
      Előtte volt egy hasonló, amit a LIDL-ben vettem, na az nekem is hamar megadta magát.

      Törlés
  2. Mostanában nekem is jó, pedig elég sűrűn mutat HH értéket bentre. Apropó, nem zavar, hogy a belső hőmérséklet változását nagyon lassan követi? Kívül jó, beragasztottam a szenzort a sárvédőív belső felére, teljesen felülre (ki lehet vezetni a tűzfalon keresztül, úgy épp elég a gyári kábelhossz), a motorháztetőhöz közel, csak sajnos a belső szenzor eléggé elzártan van a külvilágtól. Mondjuk tény, hogy én eBay-en vettem, se doboz, semmi, de csak nem másolják a kínaiak egymást :D

    VálaszTörlés
  3. Szia! Én is valami ilyesmire adnám a fejem és látom linkeltél is egy oldalt. A forrás, nem tudod hogy megbízható e? Csak mert az áraik is túl csábítóak aztán nem szeretnék rövidebb lenni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello!

      Én is a dx.com-on vettem, megbízható. Persze aztán, hogy menet közben a Magyar Posta Feketelyuk ZRt.-nél eltűnik-e a csomag vagy sem, azt már senki nem garantálja. Bár ha 3-4 hét után sem érkezik meg, akkor írni kell a dx-nek és ilyenkor újra elküldik. Sajnos a netes vásárlás rákfenéje épp a posta... főleg ha a Magyar Postáról van szó.

      Törlés