2014. június 26., csütörtök

Külső visszapillantó tükör II.

Ahogy arról már korábban írtam, két féle külső visszapillantóval szerelték a Swifteket. A 96 előttieket Murakami, a 96 utániakat Arto gyártmányúakkal. Nekem végre sikerült beszerezni a hiányzó jobbos tükröt. És ha már úgyis festegettem ezt-azt, akkor ezeket is színre fújtam. A szétszerelésről az előző fejezetben már írtam, leszámítva a tartókonzolról való leszerelést. Na ez nem volt egy leányálom.


Egy 3 helyen bevágott csőre van ráhúzva egy rugó, amit egy gyűrű feszít a helyére. Elvileg úgy kellene valahogy leszedni, hogy a csövet össze kell húzni valami célszerszámmal, így a gyűrű felülről levehető, így a rugó is levehető. A gyakorlatban több dologgal próbáltam összehúzni a cső gyűrű felőli végét. Dróttal, kábelkötegelővel, AWA bilinccsel. De nem sikerült. Végül egy csavarhúzóval, és némi nyers erővel tudtam lepattintani a helyéről a gyűrűt. Sajnos ilyenkor igen könnyen el lehet törni a csövet. De ha már lent van, akkor már szét lehet kapni darabokra a tükröt.
Ezt követően a szokásos módon 400-as polírpapírral felcsiszoltam, lemostam, lezsírtalanítottam, és 2 rétegben lefújtam Z1Y színre.

Természetesen a tükör mozgató motort alaposan lemaszkoltam a festés előtt. Nem tudom, hogy ki lehet-e szerelni, de így lényegesen kényelmesebb volt.





Na de ne szaladjunk ennyire előre. Előbb még meg kellett oldanom a tükörfűtést. Először gondoltam fogjuk meg a dolgot a könnyebbik feléről. Vettem utángyártott fűthető Arto tükörlapot. A Cromaxnál 5800 Ft volt a jobbos és a balos. (furcsa módon nem ugyanannyi az ára a jobbosnak és a balosnak. A jobbos, majd egy ezressel drágább volt)






Azt gondoltam ezzel egyszerűen megoldom. De arra nem számítottam, hogy ennyire silány minőségű darabokat fogok ki. Egyrészt a műanyag körmök amik a tükör mozgató mechanikába akadnak be, messze nem voltak olyan minőségűek, mint az eredetinél, ennek köszönhetően amikor bepattintottam a helyére, akkor olyan könnyen ki is lehetett szedni, hogy én komolyan tartottam attól, hogy egyszer menet közben egyszerűen elhagyom. De ez még a kisebb gond lett volna, mivel a másik tükörlapra a műanyag elem olyan csálén volt felragasztva, hogy nem lehetett bepattintani a helyére, mivel a tükörlap felütközött a házon.
A legnagyobb hibát igazából ekkor követtem el... ugyanis megpróbáltam leszedni a műanyagot a tükörlapról. Sikerült is... de a fűtőfóliát ahogy kell elszakítottam. Így utólag már okos vagyok. Egyszerűen csak vissza kellett volna vinni a boltba, hogy kenjék a hajukra, és adják vissza a pénzt. De ezt sajnos elbuktam.

Így aztán gondoltam megpróbálom úgy megcsinálni, mint ahogy a Murakami tükröknél. Vagyis veszek külön fűtőfóliát és azt ragasztom fel a gyári tükörlapra.




Csakhogy ehhez előbb le kellene szedni valahogy a gyári tükörlapról a műanyag elemet. Nyilván ésszel, hogy a tükörlap se törjön el, és a műanyag sem.

Ezt úgy oldottam meg, hogy hajszárítóval felmelegítettem a műanyag elemet a tükörlappal együtt, így a kétoldalas ragasztó amivel fel volt ragasztva, már könnyebben elengedte a műanyagot. Mielőtt még levettem volna a rögzítő elemet, alkoholos filccel körberajzoltam, hogy tudjam milyen pozícióba kell visszaragasztani. Mert az utángyártottnak is pont ez volt a baja... legalábbis az egyik.


Amint ezzel is megvoltam, megtisztítottam a tükörlapot, illetve a műanyag rögzítő elemet, majd kifundáltam, hogy hová is kellene ragasztani a fóliát, hogy annak a vezetékei ne legyen útban.





Ezt követően a műanyag rögzítőelemen kivágtam a vezetékek helyét, majd visszaragasztottam a műanyagot a tükörlapra.


Ekkor már semmi más dolgom nem volt, mint összeszerelni a tükröt. A tükörlap úgy pattant be a helyére, ahogy kell. Ég és föld a különbség a gyári és az utángyártott között. Az egyetlen nehezebb rész a tartókonzolra való felszerelés volt. A rugót egy dróttal összehúztam, majd így raktam vissza a helyére a tükör házát, és a rugót. Ezután a gyűrűt hosszabb szenvedés árán sikerült csak visszaimádkozni a helyére.
Innentől már csak a hátlapot kellett visszapattintani, és már fel is szerelhettem az autóra.

Így végre helyreállt a rend. Az autón újra olyan gyártmányú tükrök vannak mindkét oldalon amivel a gyárból kigurult. Természetesen annyi extrával, hogy ebben már tükörfűtés is van. :)

2 megjegyzés:

  1. Szia! Magát a tükörlapot hogyan lehet kiszedni a házból? Nekem 90-es tempó felett eléggé remeg, ezt kéne megnéznem, hogy mit lehet kezdeni vele! Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://azenautom.blogspot.hu/2014/05/kulso-visszapillanto-tukrok.html

      Törlés