Sajnos az egyik fényszóróm már a kezdetektől fogva párásodott, ezért miután megtaláltam, hogy hogyan is lehet szétborítani a fényszórót, egyik hétvégén végül elszántam magam, hogy szétkapjam.
A kiszerelés aránylag egyszerű, csak egy 10-es kulcs kell hozzá, és némi türelem. A műanyag bura leszedéséhez pedig egy hőlégfúvóra és egy kenőkésre van szükség.
Első körben érdemes alaposan megvizsgálni a burát nincs-e valahol elrepedve, mert akkor szvsz elég kockázatos szétfeszíteni. Mivel alapvetően arról van szó, hogy a hőlégfúvóval a gyári ragacsot kell meglágyítani, majd a kenőkéssel, vagy más feszítésre alkalmas eszközzel el kell kezdeni óvatosan szétfeszíteni a lámpatestet, a burától.
Ezután a lámpatest nútjából ki kell kaparni a maradék ragasztót. Ezt követően alaposan megmostam a burát, illetve óvatosan kitisztítottam a foncsort is (ioncserélt vízzel és puha kendővel), majd a nútba kültéri színtelen sziloplasztot nyomva újra összeillesztettem a darabokat. A felesleges szilót körbe le kell húzni, és kész is.
Gyári ködlámpa felújítása.
A vaterán találtam rá erre a pár gyári kocka ködlámpára. Alapvetően egy nagyon precíz darab lenne, de hála valami barbárnak az egyik lámpatest szét volt vágva, ennek köszönhetően befolyt a víz, és szétbarmolta a foncsort. Sajnos ezen hibára az eladó nem hívta fel a figyelmet, így én is csak a termék kézhezvételekor szembesültem a szomorú valósággal. Próbáltam többször is felvenni vele a kapcsolatot... de hiába, így ennek aztán egy negatív értékelés lett a jutalma, legalábbis részemről.
Mivel a pénzt már kidobtam az ablakon így sok vesztenivalóm nem volt... megpróbáltam felújítani. A szétszedés menete azonos a fent leírtakkal, talán csak annyi a különbség, hogy mivel kisebb a lámpa így valamivel szétszedni is könnyebb. Illetve ennél a lámpánál még üvegből készült a búra.
Szóval első körben a foncsorral próbáltam kezdeni valamit. Először krómspayvel próbálkoztam... de sajnos messze nem volt olyan a felület, mint az igazi foncsor. Ez aztán a vetítési képet is teljesen taccsra tette. Gyakorlatilag semmilyen vetítési kép nem volt, szórta a fényt össze-vissza.
Aztán mivel alapvetően a nagyobb felületeken még egyben volt a foncsor, így aztán más pótlási módot eszeltem ki. A sérült részeken alufóliával pótoltam ki a sérült foncsort. (tudom, tudom, akár el is vihettem volna foncsoroztatni... de akkor hol marad az alkotás öröme :) ) A végeredmény egészen jó lett, az ép foncsorral összevetve alig észrevehető a különbség.
Ezután még a kivágott lámpatestet kellett valahogy befoltoznom. Ehhez kétkomponensű epoxigyurmát vettem, ezzel tömtem be a testen tátongó lyukat.
Már csak az összeszerelés volt hátra. Színtelen szilo... és kész is. Szinte mint az új!
Kedves Kredeb, jó olvasgatni itt Swift-es dolgokat! Engem a fényszóró kiszerelésének menete érdekelne, ha szabad; 10-es kulcs megvan, türelem van, de nem értem, hogy lehet kiszedi. Az index eltávolítása után nekem úgy tűnik, hogy két a fényszórót tartó csavar a sárvédő mögött van. A kerék felől kellene megközelíteni?
VálaszTörlés1996 os régebbi modellnél úgy van. Sárvédő mögött berohadva.
VálaszTörlésKedves Kredeb!! Én most találtam rá erre az oldalra és érdekes bejegyzéseket találok,de legfőképp a tiéd fogott meg. Ahogy korábban(2 éve) kérdezték hogy a fényszórókat hogyan kell kiszerelni,ugyanis ugyanabba a gondban keveredtem mint Dávid Rózsa.
VálaszTörlésSzeretnélek megkérdezni hogy valóban le kell bontanom a sárvédő két ahhoz hogy kiszerelés a fényszórókat?
Előre is köszönöm a válaszod
Üdv:Zotya