2012. június 18., hétfő

Fényszóró, ködlámpa tisztítás, javítás

Sajnos az egyik fényszóróm már a kezdetektől fogva párásodott, ezért miután megtaláltam, hogy hogyan is lehet szétborítani a fényszórót, egyik hétvégén végül elszántam magam, hogy szétkapjam.

A kiszerelés aránylag egyszerű, csak egy 10-es kulcs kell hozzá, és némi türelem. A műanyag bura leszedéséhez pedig egy hőlégfúvóra és egy kenőkésre van szükség.
Első körben érdemes alaposan megvizsgálni a burát nincs-e valahol elrepedve, mert akkor szvsz elég kockázatos szétfeszíteni. Mivel alapvetően arról van szó, hogy a hőlégfúvóval a gyári ragacsot kell meglágyítani, majd a kenőkéssel, vagy más feszítésre alkalmas eszközzel el kell kezdeni óvatosan szétfeszíteni a lámpatestet, a burától. 



Ezután a lámpatest nútjából ki kell kaparni a maradék ragasztót. Ezt követően alaposan megmostam a burát, illetve óvatosan kitisztítottam a foncsort is (ioncserélt vízzel és puha kendővel), majd a nútba kültéri színtelen sziloplasztot nyomva újra összeillesztettem a darabokat. A felesleges szilót körbe le kell húzni, és kész is.

Gyári ködlámpa felújítása.

A vaterán találtam rá erre a pár gyári kocka ködlámpára. Alapvetően egy nagyon precíz darab lenne, de hála valami barbárnak az egyik lámpatest szét volt vágva, ennek köszönhetően befolyt a víz, és szétbarmolta a foncsort. Sajnos ezen hibára az eladó nem hívta fel a figyelmet, így én is csak a termék kézhezvételekor szembesültem a szomorú valósággal. Próbáltam többször is felvenni vele a kapcsolatot... de hiába, így ennek aztán egy negatív értékelés lett a jutalma, legalábbis részemről.



Mivel a pénzt már kidobtam az ablakon így sok vesztenivalóm nem volt... megpróbáltam felújítani. A szétszedés menete azonos a fent leírtakkal, talán csak annyi a különbség, hogy mivel kisebb a lámpa így valamivel szétszedni is könnyebb. Illetve ennél a lámpánál még üvegből készült a búra.

Szóval első körben a foncsorral próbáltam kezdeni valamit. Először krómspayvel próbálkoztam... de sajnos messze nem volt olyan a felület, mint az igazi foncsor. Ez aztán a vetítési képet is teljesen taccsra tette. Gyakorlatilag semmilyen vetítési kép nem volt, szórta a fényt össze-vissza.



Aztán mivel alapvetően a nagyobb felületeken még egyben volt a foncsor, így aztán más pótlási módot eszeltem ki. A sérült részeken alufóliával pótoltam ki a sérült foncsort. (tudom, tudom, akár el is vihettem volna foncsoroztatni... de akkor hol marad az alkotás öröme :) ) A végeredmény egészen jó lett, az ép foncsorral összevetve alig észrevehető a különbség.

Ezután még a kivágott lámpatestet kellett valahogy befoltoznom. Ehhez kétkomponensű epoxigyurmát vettem, ezzel tömtem be a testen tátongó lyukat.


Már csak az összeszerelés volt hátra. Színtelen szilo... és kész is. Szinte mint az új!


3 megjegyzés:

  1. Kedves Kredeb, jó olvasgatni itt Swift-es dolgokat! Engem a fényszóró kiszerelésének menete érdekelne, ha szabad; 10-es kulcs megvan, türelem van, de nem értem, hogy lehet kiszedi. Az index eltávolítása után nekem úgy tűnik, hogy két a fényszórót tartó csavar a sárvédő mögött van. A kerék felől kellene megközelíteni?

    VálaszTörlés
  2. 1996 os régebbi modellnél úgy van. Sárvédő mögött berohadva.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kredeb!! Én most találtam rá erre az oldalra és érdekes bejegyzéseket találok,de legfőképp a tiéd fogott meg. Ahogy korábban(2 éve) kérdezték hogy a fényszórókat hogyan kell kiszerelni,ugyanis ugyanabba a gondban keveredtem mint Dávid Rózsa.
    Szeretnélek megkérdezni hogy valóban le kell bontanom a sárvédő két ahhoz hogy kiszerelés a fényszórókat?
    Előre is köszönöm a válaszod
    Üdv:Zotya

    VálaszTörlés