2014. március 28., péntek

Futómű beállítás

Aki most azt várja, hogy leírom, hogyan állítsuk be házilag a futóművet az nagyot fog csalódni... ezt aztán tényleg szakemberre kell bízni!

Műszaki alkalmával (ahogy azt már korábban megénekeltem), cserélni kellett a bal oldali kormányösszekötőt. Ehhez hozzátartozott egy futóműállítás is. Ami jó drága volt (10 ezer), de mivel már nem volt egy nap műszaki sem az autón, és egyébként sem akartam külön össze-vissza rohangászni emiatt, ezért ezt is ott csináltattam meg.

A múlt hét végén egy komolyabb 5-600 km-es körutat tettem meg, jobbára autópályán. Ekkor lettem figyelmes arra, hogy az autó jobbra húz. Nem nagyon, de észrevehetően. Első felindulásból elszaladtam a kútra, és leellenőriztem a keréknyomást. Nem mutatott eltérést. 
Így ma elmentem egy másik futóműveshez. Beállította. A kerékösszetartás nem volt rendben. Azóta nem érzem hogy félrevinne. A műszaki, és a hosszabb autópályás út között egyszer sikerült megfognom egy komolyabb kátyút (amit később visszamenve arra az útszakaszra kurvára nem találtam meg... wtf? FANTOMKÁTYÚ???)

Két eset lehetséges. Vagy a kátyú miatt ment el a futómű, vagy 10ezerért szarul állították be. Remélem az előbbi, bár ez nem változtat semmit.

Ami biztos, hogy Kecskeméten futóműállításra Szigethy László (Ady Endre u. 14. tel.:  (76) 494 939) részemről ajánlott.

Időpontra mentem, 3500 forintba került. És most minden jónak is tűnik.
Korábban is többen ajánlották, állítólag Kecskeméten ő az egyik legjobb. És jó áron is dolgozik.

12 megjegyzés:

  1. Én a nyolc év alatt 2x vittem futóműveshez, itt Gyöngyösön. Az összetartást beállította elől, majd számla nélkül 6ezer a zsebbe, oszt jóvan.
    Ma egy hete megláttam, hogy a bal első gumi külső széle egy kicsit kopottabb, mint máshol, úgyhogy átrángattam az egészet, hogy lóg-e valami. Semmit nem éreztem.
    Utána néztem, hogy mennyiért megy az állítás máshol, és láttam,hogy Bp-en 5500Ft-ért az első-hátsó megvan. Fel is hívtam a szervízt, mivel szombaton arra lesz dolgom, de biztosra csak aznap tudják megmondani, hogy tudnak-e fogadni.
    Neked 3500-ért csak az elejét állították, vagy előbb a hátsót, ahogy kell?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A műszert az összes kerékre felszerelte, méricskélt, aztán elől állított az összetartáson. Így kért 3500 forintot. Azóta mentem vele kb. 100-150 kilométert, és most jónak tűnik.
      A héten vagy a jövőhéten elviszem a nyári kerekeket kicentiztetem, és ha kell görgőztetem, aztán azok is felkerülnek majd.

      Törlés
  2. Közben voltam a Sebők gumi Kft-nél. Szerencsére fogadtak. Átvizsgálás után szólt a srác, hogy beállítható a futómű, mert rendben van, de jobb lett volna a nyári gumival jönni, mert ha azt fogom használni, akkor ahhoz kéne belőni. Mondtam,hogy már mindegy, így megcsinálta. 5500Ft és számlát is kaptam.

    VálaszTörlés
  3. Üdv!
    Nem ebbe a témába tartozik - emailcímet meg nem találok.....
    A gondom: Reggel jövök haza, menet közben meg ráhúztam óvatosan a kéziféket, hogy érezzem mennyire fékez (tegnap néztem, majdnem új a betét). A parkoló lámpa felvillant....majd a kar lenyomása után elaludt, ahogy kell.
    Igen, de mire hazaértem és felhúztam - már nem éget.
    A szervízkönyvben erről semmit nem találtam, max a beállítást, meg hogy a kattanások száma 4-9 közt legyen.
    Nem hiszem hogy pont most ment volna ki az ízzó vagy a biztosíték (minden más lámpa ég a műszerfalon rendesen). De mivel megcsináltam ugye a LED-esítést Én is (ott már megköszöntem, de itt is:-)) szóval nem szívesen mennék neki 1db izzóért a bontásnak, csak ha más lehetőség nincs. Merre találom a kapcsolót, ami miatt felgyullad a lámpa (ez a feleségem Lanosán meg fordítva van... neki sokáig ég a lámpa, miközben nem fog a fék....majd pár bukkanó, rázkódás után elalszik)
    3 hete vettem a kocsit, szóval nem igazán tudom mi merre van benne.
    Tegnap vadásztam le a benzinszűrőt is.
    A választ előre is köszönöm! Akár itt, akár a blueudvarhelyi@gmail.com címen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mégis találtam valamit.
      Itt a 2-es számú alkatrész.
      http://suzukat.prokee.hu/swift2/161.htm

      Törlés
  4. Hello!

    Átnyálaztam a nagy szervizkönyvet. Nem találtam meg, hogy konkrétan hogyan néz ki ez a kapcsoló, csak azt, hogy a kézifékkar környékén kell lennie. Én leszedném a kar körüli burkolatot, és szétnéznék ott. Túl sok vezeték nincs arra, így aránylag egyszerűen meg kell hogy legyen. Elvileg egy testet kapcsol ha be van húzva a kézifék.
    Ha pedig az működik, akkor valószínű, hogy kiégett az izzó.

    VálaszTörlés
  5. Köszi a gyors reagálást:-) Majd megnézem. Most szundi mert ugye most jöttem haza és 17-kor mehetek vissza még egy éjszakára.
    Az biztos, hogy első sorban a biztit nézem azért meg, utána a kapcsolót - és végül a lámpát:-)
    Elméletileg senki nem nyúlt még semmihez és ugye 14 éves. Nem csodálkoznék azért nagyon ha az éget volna ki, csak nekem egy rémálom volt ez a szétszerelés:-))
    Mivel a motorjaimról is vezetek egy hasonló bejegyzéshalmazt (jó dolog ha nem kell gondolkodni, keresgélni mikor cseréltem olajat, hol találom ezt-azt) így elkezdtem Én is egy ilyen blogba nyomni az "élményeket":-)
    Utólagos engedelmeddel, amit innen merítettem azt be is linkeltem, és a nevedhez fűztem.
    akmtjargany.blogspot.com
    Ha van időd nézd meg, hát ha te is találsz valami finomságot:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem hinném, hogy ennek az egy körnek külön biztosítéka lenne. De azért hajrá. Majd írd meg azt is ha meglett a ludas!

      Törlés
  6. Ok:) a tankfújásnak már megvan:) valami állat olyantanksapkát tett rá ami nem erre való igy a légzője le volt dugózva egy kis gumival. Ebbe tettem egy kis repesztést hogy azért ne egy teljes 5ös furaton lélegezzen

    VálaszTörlés
  7. Éjjel megnéztem vagy 500 weboldalt:-) A poén, hogy így nem is találtam kapcsolót.....
    De felspanoltam magam, és mivel mindig van nálam némi szerszám (motoron is), így a ház előtt kikaptam a 2 csavart, ami ugye tartja a burkolatot a kéziféknél. Kicsit megbirizgáltam a kis kapcsolót (ott van ahol a rajzon is).....megtisztítottam....és WOÁLÁ.... megy a lámpa:-)
    Tehát még jóóóóóó hogy nem szedtem szét a műszerfalat:-)) hiszen ez valóban egy 2 perces munka volt. Részletesen majd a saját oldalon leírom - hogy más is okulhasson belőle

    VálaszTörlés
  8. Témába vágó kérdés:-) (a többit törölheted ha gondolod - nem akarom összeszemetelni a blogod)

    Szóval kisebb sebességnél is húzott jobbra???
    Én ma elvittem a családot kirándulni. (Százhalombatta - Tés - Bakonynána - Csesznek - Balatonfüred - Veszprém - hazafelé)
    Kisebb tempónál (kb. 60-ig) nincs semmi.....de fölötte keményen húz. Értem a "kemény" alatt, hogy ha elengedem a kormányt, akkor 2 másodperc alatt már a padkán megyek. Ellenben nem kell folyamatosan ellenkormányozni, csak a bal kezem kényelmesen beakasztva.
    Motoron is tapasztaltam ilyet, de ugye ott nincs ilyen....hiszen csak 1-1 kereke van.

    De városban, simán megigazítom a bajszom a tükörbe (hím lévén nem sminkelek:-) ott semmi gond.

    Mivel ezt a bejegyzésed 3 napja olvastam, így kérdezek elsőre.....

    VálaszTörlés