Sajnos utolért az egyik rémálmom.... lezúztam az autót. Mindig verítékben forgolódva ébredtem amikor ilyeneket álmodtam, és mindig odarohantam az éjszaka közepén az ablakhoz, hogy megnézzem minden rendben van-e az autóval. Most is ez történt, de most nem csak egy álom volt...
Történt múlt hét csütörtökön, hogy mindenféle gondokkal a fejemben rongyoltam épp bevásárolni, egy olyan napon amikor a folytonos idegeskedés miatt mindenki béna csigának tűnt, ami aztán türelmetlenséget szült kicsiny kobakomban. Ennek a türelmetlenkedésnek lett az eredménye, hogy az előttem a parkolóban bénázó Micrát nagy gázzal akartam kikerülni amikor is elszaladtak a japán-magyar paripák, és a bal elejével sikerült belerongyolnom egy parkoló autóba. Nincs ezen mit szépíteni, idióta fasz voltam. Kikászálódtam a kocsiból, szemügyre vettem a saját és a sértett autót, aztán jó polgár módjára vártam a másik tulajt, hogy rendezzük a dolgokat. Az ő részét aránylag olcsón megúsztam, mert csak a hátsó lámpáját sikerült összetörnöm, meg némi anyagfolytonossági hiány keletkezett a hátsó lökös festékrétegében, de szerencsémre semmi komolyabb nem történt. És a tulaj is elég rendes volt. Kiderült a hónapban már a második autóját törték össze... az előzőt totálkárra vágták, lehet, hogy emiatt volt már annyira elnéző velem. Rendeztük a dolgokat, sűrűn elnézést kértem majd magamba roskadva átgurultam a parkoló másik végébe, hogy magamba szálljak. Borzasztó bűntudat kerített a hatalmába, hogy lehettem ekkora barom?!?!?! Lehet, hogy kellett is ez egy kicsit, hogy visszavegyek a tempóból... meg az arcomból.
Szóval ez lett a művem:
Ez eredmény, egy tropa fényszóró, egy tropa indexbúra, egy horpadt lökhárító, egy görbe tartóvas, egy egy horpadt sárvédő elem. És persze itt-ott némi festékhiány.
Megcsináltam a programot magamnak a hétvégére. Aznap már a hatalmába kerített a mardosó bűntudat, így csak másnap fogtam neki a dolgoknak.
Szerencsére volt otthon pluszba egy garnitúra fényszóró, illetve indexbúra.
Kiszereltem a dobbetéteket, illetve ezután a lökhárítót illetve a lökhárító tartó vasat. Természetesen a dobbetétet tartó összes bolha eltört, illetve a lököst tartó összes patent eltört még a koccanás során. Ezeket másnap a helyi suzukis boltban pótoltam. (mi a picsa került 2700 forintba 20-30 szaros darab műanyag patenten? A rozsdamentes acél csavarok olcsóbbak...)
A tartóvasat amennyire lehetett visszakalapáltam a megfelelő pozícióba, majd lefújtam festékkel. A horpadt lökhárítót pedig belülről megmelegítettem hőlégfúvóval így vissza tudtam nyomni a horpadást. A lámpát tartó konzol is elgörbült így azt is vissza kellett kalapálnom a helyére (sajnos ez nem sikerült a legjobban, de idén már nem nagyon lesz megfelelő idő arra, hogy ezzel foglalkozzak. Tavasszal még igazítok majd rajta). Ám ahhoz, hogy ezt a részt ki tudjam kalapálni le kellett vennem a sárvédő elemet is. Így legalább ez ezen keletkezett horpadást is ki tudtam kalapálni. Mikor ezt leszedtem akkor szembesültem vele, hogy a sárvédő gumi, illetve a dobbetét mögött milyen tekintélyes mennyiségű földet sikerült összegyűjteni az évek hosszú sora alatt. Így ha már belefogtam akkor a másik oldalon is kitakarítottam ezt a részt. Megdrótkeféztem, befújtam festékkel, majd alvázvédővel. Sajnos a sárfogó gumikat már nem tudtam megmenteni, mert mind a két oldalon elszakadtak, így majd újakat kell beszereznem.
Ezután már mindent csak vissza kellett rakni fordított sorrendben. Előbb a kikalapált sárvédőelem került vissza a helyére. A lökhárító alsó és felső részt addig kell összepattintani amíg még nincs fent az autón, mert így könnyebb. Ha ezek is felkerültek akkor már csak a lámpákat kell visszarakni, illetve a dobbetéteket és készen is van.
Nem mondom, hogy olyan mint az új... de kezdő létemre nem rossz.
És még szerencsésen megúsztam. Egyrészt a másik autó tulaja nem vert jól pofán, az ő autója nem tört jobban össze, az én autóm sem tört jobban össze (nem sérült meg sem a géptető komolyabban, sem ködlámpa, sem a lökhárító nem tört össze)
Hali!
VálaszTörlésMár egy jó ideje nézem a blogodat és meg kell, hogy mondjam, NAGYON JÓ! Lenne két kérdésem, az első, hogy a felni közepét takaró kupakon lévő matricát (?) hol vetted. A második pedig a lökhárító védő csík lenne, mert öcsémnek van egy 2003/9. havi sedanja és azon a jobb oldalon hiányzik ez a védő csík, ilyet be lehet szerezni vhol?
Robi
Hello!
TörlésKöszönöm! Ha arra a porvédő kupakra gondolsz ami a lemezfelnihez való, akkor az nem matrica, az gyárilag van a műanyagra nyomva. A kupakokat pedig a helyi piacon vettem vagy 2 éve, ha jól emlékszem 1000 forint volt 5 db, (4 logos, és 1 logo nélküli).
Gyári védőcsík... én valamelyik Suzuki szalonban próbálkoznék. De készülj fel, hogyha van is, akkor horror áron.
üdv
I.
Áhhhhhh, értem, köszi a válaszodat. Én a Sumo Suzuki-nál vettem a kupakokat és azokon nem volt, de sikerült legyártatnom 45mm-esre ilyen felni matricát szerencsére. Amúgy láttam, hogy te is rendeltél sárvédő gumikat a Sumoéktól, én is :D , 'viccesen' olcsó volt a 4 db.
TörlésIgen, én is vettem már pár dolgot, a Sumo Suzukinál, és pl a sárvédő gumik meglepően nevetséges áron vannak. És még a méretpontossággal sem volt semmi baj.
TörlésAhol még érdemes szétnézni alkatrész ügyben az a Forensis webshop, ami egyébként a ZSU webshop, csak még kedvezményesebbek az árak. Most vettem ott TYC gyártmányú fényszórókat 7880 Ft/db áron.
Áhhhhh, köszi az infót, szét is nézek ott.
TörlésMilyen szerszámok kellenek a sárvédő cseréhez?
VálaszTörlés