2014. március 28., péntek

Futómű beállítás

Aki most azt várja, hogy leírom, hogyan állítsuk be házilag a futóművet az nagyot fog csalódni... ezt aztán tényleg szakemberre kell bízni!

Műszaki alkalmával (ahogy azt már korábban megénekeltem), cserélni kellett a bal oldali kormányösszekötőt. Ehhez hozzátartozott egy futóműállítás is. Ami jó drága volt (10 ezer), de mivel már nem volt egy nap műszaki sem az autón, és egyébként sem akartam külön össze-vissza rohangászni emiatt, ezért ezt is ott csináltattam meg.

A múlt hét végén egy komolyabb 5-600 km-es körutat tettem meg, jobbára autópályán. Ekkor lettem figyelmes arra, hogy az autó jobbra húz. Nem nagyon, de észrevehetően. Első felindulásból elszaladtam a kútra, és leellenőriztem a keréknyomást. Nem mutatott eltérést. 
Így ma elmentem egy másik futóműveshez. Beállította. A kerékösszetartás nem volt rendben. Azóta nem érzem hogy félrevinne. A műszaki, és a hosszabb autópályás út között egyszer sikerült megfognom egy komolyabb kátyút (amit később visszamenve arra az útszakaszra kurvára nem találtam meg... wtf? FANTOMKÁTYÚ???)

Két eset lehetséges. Vagy a kátyú miatt ment el a futómű, vagy 10ezerért szarul állították be. Remélem az előbbi, bár ez nem változtat semmit.

Ami biztos, hogy Kecskeméten futóműállításra Szigethy László (Ady Endre u. 14. tel.:  (76) 494 939) részemről ajánlott.

Időpontra mentem, 3500 forintba került. És most minden jónak is tűnik.
Korábban is többen ajánlották, állítólag Kecskeméten ő az egyik legjobb. És jó áron is dolgozik.

2014. március 17., hétfő

Kesztyűtartó világítás

A hétvégén annyira aktív voltam, hogy magamra sem ismertem. Régóta halogatott terveket valósítottam meg. (persze még van néhány hasonló a tarsolyomban)

Régóta szerettem volna világítást a kesztyűtartóba. Praktikus kiegészítő. Maradt még némi LED szalag a lábtér illetve a csomagtér világításból. Erre akadtam rá 2-3 hete miközben valami teljesen más alkatrészt kerestem a lomjaim között.
Már csak azt kellett kitalálnom honnan vigyek neki villanyt. Mivel csak pár mA áramot vesz fel, így nem jelent komoly terhelést. Így aztán a fűtéskonzol világítására kötöttem rá. Sokáig filóztam, hogy kapcsolt legyen-e vagy sem. (és még nem is tettem róla) De végül is csak fixen világít, mivel sokat nem fogyaszt, és a bezárt kesztyűtartó ajtóval nem is zavar a fénye. Vagyis ha a lámpák fel vannak kapcsolva, akkor a műszerfal világítással együtt ez is világít. Így még nem annyira profi, de a semmitől már ez is jobb.
Majd egy reed relével akarom megcsinálni a kapcsolhatóságát. Vagyis ha az ajtót kinyitom csak akkor világítson. Aztán hogy mikor lesz megint időm és kedvem megcsinálni az a jövő zenéje.

A LED szalagot a belső burkolat felső részére ragasztottam fel, illetve a biztonság kedvéért kábelkötegelővel is rögzítettem. Nem túl szép, de igazából sosem látszik.


Autós kamera

Több korábbi bejegyzésemben is foglalkoztam már az autós kamerákkal. A legutóbbiban egy új beszerzésről is írtam. 
Március 15.-én végre el is jutottam oda, hogy beszereljem az új kamerát, a régi helyére.

Ehhez ki kellett fűznöm a régi vezetékét, és be kellett fűznöm az újat. Ehhez le kell bontani a jobb oldali A oszlop belső burkolatát, illetve szintén a jobb oldalon a műszerfal alsó burkolatát. 
Először felszereltem az új kamerát a régi helyére, célszerű be is állítani. Aztán bedugni a töltő csatiját a kamerába, és a vezetéket rögzíteni kábelkötegelővel a belső tükör konzoljához. Innentől kezdve lehet betuszkolni a vezetéket a tetőkárpit alá, egészen az A oszlopig. Ezután az A oszlop műanyag burkolata mögött kell levinni a vezetéket a műszerfal alá. Majd a műszerfal, illetve a kesztyűtartó alatt végig egészen a szivargyújtóig. Én a szivargyújtónál hátulról csúszószaruval párhuzamosítottam le tápot. Így elegánsabb, nem látszik, nem foglalja feleslegesen a szivargyújtót.

Ha már úgyis benne voltam, és szét volt kapva a műszarfal ezen része, végre valahára behúztam a GPS tápját is. Annyi különbséggel, hogy ezt a szélvédő alsó tövébe rejtettem el, és a mini USB csati látszik csak ki, némi vezetékkel. Így vezetés közben nem kell többet kerülgetni a GPS vezetékét.

A régi kamerát szemügyre véve kicsit furcsa volt a burkolata. Mintha megolvadt volna a melegtől. Szétszedve kiderült, hogy az akku kezdett el felfújódni, és az nyomta szét a burkolatot. Ettől függetlenül még működött. És alaposan meg is szolgálta az árát már.

 

Akkutálca felújítás


Az előző tulaj valami millió éves Perion akkuval járkált, amiből szépen gőzölgött a sav, így az évek hosszú sora alatt jócskán megkezdte a leszorító pántot illetve az akku tálcát fedő festéket.
Most végre eljutottam oda, hogy sikerült vennem a Vaterán 1000 forintért egy ugyanolyan fém akkutartó tálcát, mint az enyém. FÉM. Mert van ám műanyag is. Pontosabban a műanyag a jellemző. Volt is ebből egy kisebb vitám a helyi bontóssal, mert ő váltig állította, hogy márpedig fém akkutálca nem létezik. És ha az enyém fém akkor az biztos valami utólagos buhera.
Na persze....

Szóval beszereztem egy ugyanolyan fém tálcát mint az enyém. Hogy erre miért volt szükség? Mert tudtam, hogy nem leszek készen vele 2 nap alatt, és addig is szerettem volna használni az autót.


A régi festék és rozsdarétegtől fúróba fogható drótkoronggal tisztítottam meg. Nem egy leányálom ez a fajta munka. Nem árt hozzá a fülvédő, és a pormaszk, valamint egy védőszemüveg.


A tisztítás után kapott egy alapos szappanos vizes fürdőt, majd megszárítottam, és mehetett is rá a festék.


A leszorítót ugyanígy tisztítottam és festettem le. Aztán egy szép napon ki is cseréltem. A csavarokat (4db) megtisztítottam, és befújtam rézsprayvel, hogy ne rohadjon be.


2014. március 16., vasárnap

A műszakin innen és túl

A közelmúltban túlestünk a szokásos műszaki vizsgán is. Sajnos nem ment olyan gördülékenyen, mint 2 éve.
Elsőre nem ment volna át, mert cserélni kellett a bal oldali kormányösszekötőt. Ezen kívül mivel volt egy rohadás az alsó kereszttartón -mint szinte minden más Swiften- ezért nem kaphatott csak úgy műszakit.Csak ha ezeket kijavíttatom.
Megcsinálták, leműszakizott. Összesen 55 ezerbe fájt.

Az egészben igazán csak az esett rosszul, hogy nap, mint nap látok olyan autókat az utakon amik nem, hogy rosszabb műszaki állapotban vannak, mint az én autóm, de egyenesen veszélyesek, és közlekedésre alkalmatlanok. Mégis ott vigyorog rajtuk a matrica. Ezen kívül hány és hány korom okádó dízel járgány fut az utakon kék matricával. Bezzeg 4 évvel ezelőtt az én autóm egy idióta adminisztrációs tévedés miatt még piros matricával közlekedhetett csak.
Hiába, ebben az országban nem éri meg jogkövető,törvénytisztelő állampolgárnak lenni, és itt minden csak a megfelelő "kenőanyag" kérdése.