2014. május 15., csütörtök

Felszáll a fehér füst... de nem pápát választunk

Néhány hete, épp munkába tartottam, amikor a pára elleni küzdelemben segítségemre kívántam hívni a hátsóablak fűtést. Megnyomtam a kapcsolót, majd néhány perc elteltével jellegzetes szag csapta meg az orromat. A szagértők ezt csak Amperszagként tartják számon. Sokszor csapott már be akár zajok akár szagok kapcsán a környező autók által kibocsájtott zaj vagy szag. Első körben most is erre gondoltam. Talán valahol a helyi indiánok felaprították a lapos tv-t és azzal gyújtottak be a családi fészek melegét megtartandó.
Szellőztettem menet közben, de a szag csak nem akart eltűnni. Hamarosan egyértelművé vált, hogy a probléma a fűtés kapcsolóval van.
Kiszereltem, és ez a látvány fogadott. Egyszer néhány éve már megpucoltam az érintkezőket. Eddig bírta.



Sok megoldás nincs rá, ki kell cserélni egy másikra. Bontottan 1000-1500 Ft/db áron lehet kapni ezeket a kapcsolókat. A közeljövőben be fogom ezt az áramkört is relézni, így még ha a relé érintkezője be is ég, akkor is olcsóbb cserélni, mert egy relé csak 500-800 Ft, és bármelyik autósboltban kapható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése