2012. november 17., szombat

Bowdenes tankfedél utólagos beszerelése

Az én sedanom annak ellenére, hogy GLX, és a két légzsák mellett még ABS is van benne a tankajtó ugyanúgy kulcsos nyitású volt, mint a legfapadosabb korai GA modelleké. Az RSK fórumon sikerült jutányos áron hozzájutnom egy komplett bowdenes tankfedél szetthez. Az egyetlen bibi az volt, hogy az ajtó fehér volt.

Első körben arra gondoltam, hogy karbonfóliával vonom be, de ennek a minőségétől nem voltam elájulva, így aztán vettem egy flakon matt fekete festéket, és azzal fújtam le. Utólag még a cimborámnak volt egy jó ötlete... miért nem rakok rá egy japán császári zászló mintát, hisze a fehér alap már megvan hozzá. Sajnos az ötlet túl későn jött, így maradt a matt fekete szín. 





 

A szett az alábbiakat tartalmazta. A két karos nyitószerkezetet, az ajtót, a hozzá tartozó zsanért a kis laprúgóval, illetve a bowdenes zárszerkezetet.


A beszerelést a legegyszerűbb résszel kezdtem. Beszereltem a zárszerkezetet. Ehhez csak egy kis műanyag dugót kell kipattintani a kasztniból a tanknyílásnál. Ide kell a zárszerkezetet becsavarozni. 





Ha ez megvan akkor le kell bontani az autó bal oldalán a küszöb takaróelemeit, illetve a hátsó ülés oldalsó elemét a bal oldalon. Ehhez fel kell emelni a hátsó üléslapot és az oldalsó elemet alul rögzítő csavart kell kiszedni, majd az így felszabaduló oldalsó elemet felfelé kiemelni. Felül egy kampós rész van, ami a kasztni megfelelő elemébe van beakasztva.


A rögzítő csavar helye

Ezután ki kell szedni a bal első ülést, mivel csak így lehet a két karos nyitószerkezetet beszerelni, sajnos máshogy elég nehezen lehet hozzáférni.
Az ülést 5db csavar fogja. A visszaszereléskor ügyelni kell arra, hogy ne tépjük meg túlságosan a csavarokat. A szervizkönyv szerint mindössze 15-20Nm-el kell meghúzni ezeket a csavarokat.

Az ülés kiszerelése után fel kell hajtani a kárpitot és ki kell cserélni az 1 karos szerkezetet a két karosra, majd a küszöb mentén végig be kell fűzni a bowdent. Ha minden a helyén van akkor a kar meghúzásakor a zárszerkezet stiftje eltűnik a kasztniban. 






Az utolsó lépés az ajtó cseréje. Ez nem ment valami egyszerűen. Az ajtó zsanérját két darab kereszthornyos csavar rögzíti a kasztnihoz. Mikor megpróbáltam ezeket a csavarokat megoldani, mint a kettőnek elnyalta a fejét a csavarhúzó. Ekkor kicsit kétségbe estem, mivel ha az ajtót nem tudom kicserélni, akkor az összes eddigi lépést hiába jártam végig. Ekkor jött az ötlet. A zsanér két nyúlványát óvatosan kihajtva az ajtó külön leszedhetővé vált, és a helyére betehettem az új ajtót, vagyis a zsanér maradt az eredeti, csak az ajtót cseréltem le.




Itt már csak annyi dolgom volt, hogy a kis laprugót átrakjam a régi zsanérra. Ez a laprugó löki ki az ajtót ha a kart meghúztuk. Ha ez nincs, akkor hiába rángatjuk a kart, az ajtó meg se mozdul. Nekem annyi volt ezzel a problémám, hogy a rugót kicsit meg kellett hajtani kifelé, hogy elég erős legyen.

És mikor már azt gondoltam, hogy készen vagyok, akkor jött az igazi meglepetés... a frissen felszerelt ajtó nem záródott be!!!! Mivel a kasztnin lévő két kis ütköző (a gumi kupakkal) nem engedte bezáródni az ajtót. Ekkor sem estem kétségbe, fogtam a két kis ütközőt, és kissé meghajlítottam befelé, így már bezáródott az ajtó a helyére.

A két ütköző, itt már meghajtva.
És az ajtó végre a helyén és zárva


6 megjegyzés:

  1. Honnan lehet ilyet beszerezni? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a regiswift.hu egyik fórumozójától vettem. A fórumon érdemes ilyen ügyben Tapsit vagy Isukabát keresni... esetleg helyi bontókban érdeklődni....

      Törlés
  2. Szia! Nagyon megtetszett nekem is a zár nélküli, bowdenes nyitó, mert párszor már szívtam a kútnál télen, mosás után a befagyott zárral. Sikerült is vennem egy ilyen komplett cuccot (pont a te kocsid színével egyezőt, az enyém meg zöld :S). A gond csak az volt, hogy a beakadó nyelv el volt hajlítva és sehogy nem érte el a pöcköt, amit a bowden mozgat. Szerencsére te mindent lefotózol és felteszel ide, így bár nem oldalról van fényképezve, de mégis sikerült lemásolnom a nyelv formáját. A gondom az, hogy a nyitókar meghúzására nem dobja ki az ajtót. Pedig gondolom egy centit ki kéne nyílnia, vagy nem? Nem is igen látom, hogy mi a fene hiányozhat, nincs sehol rugónak helye. Az is lehet, hogy a nyelv nincs teljesen jól meghajlítva? Megtennéd, hogy oldalról is csinálsz egy képet és beméretezed nagyjából,hogy melyik hajlítás hány mm? Előre is köszi, ha megteszed. Üdv:Laci

    VálaszTörlés
  3. Látom már! A zsanérnál van neked egy lemez, vagy ilyesmi, ami nekem nincs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello!

      Igen, így van. A zsanéron van egy kis műanyag elem, ami egy acél laprugót tart. Ez a laprugó löki ki az ajtót ha kinyitod a kallantyúval. Nekem is kellett ezen a laprugón hajlítani, mert nem volt hajlandó kilökni az ajtót.

      üdv
      I.

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés