2014. július 19., szombat

Talpas gömbfej porvédő csere

A féltengelycsukló cseréje alkalmával vettem észre, hogy a lengőkarban lévő talpas gömbfej porvédője ki van szakadva. Sajnos a bal oldalon már kellett cserélni a lengőkart, mert a gömbfej megadta magát ezen az oldalon. 1-2 éve lett cserélve, és a gumi porvédője már ki volt szakadva. 



Akárcsak a féltengely csuklónak, ennek is ez a sérülékeny pontja. Így bejut a kosz, és kikoptatja, így okozva annak idő előtti halálát.
Egy darabig úgy gondoltam, hogy marad így, aztán ha meghal a gömbfej, akkor újra cserélni kell majd. Sajnos a Swiftnél ez a gömbfej egyben van a lengőkarral, így az egészet ki kell cserélni.

Aztán hallottam egy ismerőstől, hogy ő már cserélt külön porvédőt a gömbfejen, mert neki is kiszakadt.
Elmentem hát a helyi Suzuki boltba és 330 Ft-os áron vettem ilyen porvédőt (45723-60B00).




Maga a csere pedig nem egy nagy kaland (főleg ha az ember már túl van egy féltengely csukló cserén).
Meg kell lazítani a kerékanyákat, fel kell emelni az autót, alábakolni. Ezután ki kell kötni a kormányösszekötőt, majd le kell kötni a lengőkart. Ekkor szabaddá válik a talpas gömbfej csonkja, amiről el kell távolítani a szakadt porvédőt.
Mielőtt az új porvédőt feltettem volna, alaposan kimostam a gömbfejet féktisztítóval. Eltávolítva a régi zsírt, illetve a már bejutott szennyeződéseket. 
Ezután nyomtam bele egy kis grafitos zsírt, majd felraktam az új harangot. Alul és felül kábelkötegelővel rögzítettem (a boltban kaptam ezt a tanácsot, hogy aztán mennyire lesz tartós...)


Igazából ennyi az egész. Már csak annyi a dolgunk, hogy visszakössünk mindent a helyére. Hogy aztán meddig fogja bírni az új porvédő, illetve meddig bírja majd a talpas gömbfej.... ez majd idővel kiderül.


1 megjegyzés:

  1. Pár hónap és lefeslik ez a fajta porvédő. Ha felül is rászorítod a gömbfej szárára pl. kötegelővel, akkor kanyarodás közben még feszülni is fog a gumi. -így sajnos még hamarabb tönkremegy. Én végül egy kormányösszekötő gömbfejről tettem át a porvédőt a "talpas" gömbfejre. Valamiért az jobban bírta. Ezek az utángyártott olcsó porvédők nem bírnak semmit, se olajat, se zsírt, se sós lét, semmit... A gyári lenne a tuti, már ha lehetne kapni, de az meg egy vagyon.

    VálaszTörlés